Mijn au pair avontuur in Engeland ♡

Bezoek, verjaardag, veel uitjes, vakantie in NL, auto!?,

1-3 t/m 30-4

Be prepared voor een aardig stukje leesvoer. Langste blogpost tot nu toe!

En toen waren we in Maart. Bijna mijn verjaardag en bijna het weekend dat het gezin mij zou komen opzoeken. Het was super moeilijk om het balans te vinden tussen: ‘’Yes ze komen vrijdag!’’ En ‘’Maandag gaan ze alweer weg.’’ Ik was zo aan het piekeren over de dag dat ze weer weg gingen dat ik me bijna niet durfde te verheugen op de dag dat ze kwamen. Een week voordat ze zouden aankomen werd ook nog eens het appartement last minute afgezegd en dat gaf ook nog stress over hoe het weekend nu ging verlopen, of we wel een andere zouden vinden in de buurt en of het enige nadelen zouden hebben voor het leuke weekend wat ons tegemoet kwam. Godzijdank na de hele dag zoeken door mij en thuis hebben we er uiteindelijk eentje gevonden die in dezelfde prijscategorie lag en op dezelfde afstand van mijn huis. Dat was echt super fijn!

De zaterdag voor ze kwamen ben ik met Rachele naar Camden Market geweest. Even rondstruinen daar, lekker gegeten en mazzeltje voor mij, heeft Naked Dough daar ook een stand. Rachele had in de eerste instantie een soort van walg neiging toen ze het mij zag eten, maar ik heb haar gedwongen te proeven en uiteindelijk is ze ook nog even terug gelopen naar de stand hahaha! Daar gaan we voor! Iedereen laten kennismaken met koekjesdeeg uit een bakje.

De rest van de week heb ik weinig uitgevoerd en vrijdag was dan eindelijk de dag. Pap, mam, Elies en Dus kwamen rond 12 uur aan en ik haalde ze op van het vliegveld. Wachten kan op zo’n moment zo gigantisch lang duren, maar eindelijk kwamen ze daar! We zijn saampjes naar mijn huis gegaan en hebben daar de koffers even gedropt en zijn toen de kinderen samen gaan halen. We zijn met de kinderen het appartement gaan inchecken en daarna ben ik met de kinderen terug naar huis gegaan om de dag ‘normaal’ af te sluiten. Na het werk zijn we lekker uit eten geweest bij de plaatselijke pizzeria en gewoon even genoten van het samen zijn.

Zaterdag zijn we de hele dag met de Big Bus Tours bus op pad geweest. Het weer deed best goed mee alleen boven in de bus was het door de wind wat fris, maar dat hield ons niet tegen!

Van de bus zijn we op de boot gestapt, die kregen we bij de tickets van de bus. We mochten eigenlijk maar 1 kant op, maar de boot mocht niet aanmeren door een ‘verdachte’ auto vlak in de buurt dus kregen we een gratis retourtje. Daarna weer de tour bus verder gepakt. ’s Avonds hebben we thuis gekookt en gezellig samen in het appartement gegeten.

Zondag was papa helaas helemaal niet lekker en mama kon niet prettig lopen. Elies en ik hebben samen nog even gebruik gemaakt van de tickets van de tourbus die we tot het middaguur nog konden gebruiken. We hebben nog het laatste stukje route gepakt die we die dag ervoor niet gehad hadden, zijn nog even in Harrods geweest en hebben nog een kleine fotoshoot gehouden bij de Londen Eye.

In de middag zijn we met zn vijven wel nog even bij mijn gezin langs geweest. Papa en vooral mama wilden heel graag Tam en Chris ontmoeten dus we hebben even een uurtje op de koffie gezeten.

’s Avonds zouden we met zijn vijven naar Harry Potter gaan maar last minute heb ik in plaats van papa een vriendin mee gevraagd omdat pap het niet zag zitten. De studio’s waren geweldig! Zoveel herkenning en zo gaaf om kostuums, decor en attributen van zo dichtbij te kunnen zien. Het was heel gaaf in elkaar gezet en je had zelfs de mogelijkheid een video op een bezem te maken of een foto in kostuums. Ook was er een plek waar je naast een bezem kon staan en als je “UP” riep kwam de bezem omhoog, heel grappig bedacht. We hebben allemaal bij elkaar echt honderden foto’s gemaakt denk ik, dus genoeg aandenken.

Maandag was ik JARIG! Een cadeautje dat mijn lieve gezin er was, maar ook heel verdrietig want ze vetrokken ook op die dag. We hebben ’s morgens na het uitchecken mijn verjaardag in het klein gevierd met taart en een paar cadeautjes bij mij thuis. Maar daarna was het echt tijd om naar de trein te gaan richting de airport. Ik heb alle dagen last gehad van het feit dat ze weer zouden gaan op maandag, maar gek genoeg voelde ik me op de dag zelf eigenlijk best oké. Ik voelde geen verdriet in mn strot hangen, dat als iemand doei zou zeggen ik meteen uit elkaar zou barsten, gelukkig! Ik heb ze uitgezwaaid tot dat ze uit zicht waren na de douane en ben daarna naar huis gegaan, want de kinderen moesten gewoon weer opgehaald worden van school.

De kinderen hebben de weg naar huis voor me gezongen en ’s avonds ben ik met een paar meiden even gezellig cocktails wezen drinken om niet alleen thuis te hoeven zitten.

Ze waren echt weer weg, maar ik hoefde niet teveel te treuren, want de vrijdag erop kwam mijn volgende bezoek alweer! Quinten kwam gezellig voor mijn verjaardag een weekendje langs.

Vrijdag was het Red Nose Day in de UK. Dat betekent (hoe verrassend) rode neuzen en gek haar! Ik had bij Isobel een hartjes scheiding gemaakt (foto’s volgen) en van daaruit 2 invlechten met staarten en de staarten getoupeerd. Met Sam’s haar kon ik niet veel meer dan t een beetje een andere kant op vegen met gel.

Rond het middaguur heb ik Quint opgehaald van de airport en samen hebben we de kinderen opgehaald van school. Het gezin ging het weekend naar oma dus om 6 uur waren ze weg en hadden we lekker het huis voor onszelf. We hebben lekker slecht McDonalds laten thuisbezorgen en zijn ’s avonds uit geweest in de city center.

Zaterdag zijn we ‘redelijk’ op tijd eruit gegaan en hebben we de hele dag lekker geshopt op Oxford Street. Met meer dan een weekloon uitgegeven te hebben ben ik goed geslaagd die dag. ’s Avonds hebben we oergezond lekker pasta laten bezorgen en hebben we een filmavond op de bank gehouden. Lekker zoals we gewend zijn samen, niks doen!
Zondag nog een keer terug naar Oxford Street om toch nog de twijfelaartjes van de dag ervoor te halen en natuurlijk nog even wat mooie fotootjes te schieten. En dan was het alweer tijd, ook voor Quint, om weer naar huis te gaan. Twee heerlijke weekenden achter de rug, ik voelde me best goed.

De week vloog weer voorbij en het weekend erna had ik weer feest! Ik had de meiden uitgenodigd voor een Indonesisch diner bij mij thuis voor mijn verjaardag. Vrijdag avond heb ik alle boodschappen gedaan en ik ben ’s morgens vroeg met de Rendang begonnen. Rond 3 uur kwamen Josi en Rachele me helpen en hebben we de Tjap Tjay en de Babi Ketjap gemaakt.

Ik kreeg heel lief, zo goed als ze mij kennen, donuts, cupcakes en Bath bombs van Lush. Super lief! Ze vonden het eten heerlijk en ik was blij dat ik nog wat over hield om in te vriezen. Een avond met een hoop gezelligheid, veel gedans en karaoke. Ik hou zo van mijn clubje hier! Echt zo fijn!

Het weekend erna met Bertille, Rachele en Hannah (een nieuwe au-pair in ons clubje) naar een pub geweest op vrijdag avond. Hannah kent daar een barman dus wij hadden een goedkoop drankjes avondje. Zaterdag weer wezen picknicken met een paar meiden en zondag mezelf mentaal voorbereid op de laatste schoolweek voor de paasvakantie.

Kids hadden 2 weken vakantie en ik wist nog niet zo goed hoe de weken ingedeeld zouden worden. Tam kwam in de eerste instantie met het ‘leuke’ idee om beide weken 1 kind de halve week te hebben en dan beide kinderen de andere helft bij oma. Dat zou dus betekenen dat ik op Maandag Isobel weg zou moeten brengen met de trien naar oma, Sam weer mee terug. Woensdag Sam weer naar oma brengen en ze vrijdag weer beide weer ophalen en de week erna andersom met de kinderen. Dat betekende voor mij 3 dagen in de week van thuis naar thuis 2,5 uur onderweg en dat 2 weken achter elkaar. Dat zag ik echt niet zitten maar ik had er nog niks van gezegd omdat ze zelf ook al had gezegd dat het nog niet zeker was. Gelukkig kwam Tam er zelf ook achter dat dit niet haar beste idee ooit was, maar ze kwam er ineens mee dat ik ze de eerste week op maandag weg zou brengen en ze donderdag weer ophalen. Dat betekende dinsdag en woensdag helemaal vrij en de week erna zelfs op maandag wegbrengen en de rest van de week helemaal vrij, want zij zouden ze ophalen op vrijdag bij oma. Ik was super blij want dat betekende dat ik met Pasen de mogelijkheid had om naar huis te gaan. Ik heb meteen geboekt (rib uit mn lijf, dat wel…) dus ik kon uitkijken naar een weekje vakantie vieren in Nederland.

De eerste week van de vakantie moesten de kids en ik al vroeg op de trein om naar oma te gaan. Ik heb ze om half 1 bij oma op het station gebracht en daarna was ik heerlijk 3 dagen echt vrij. Tam en Chris vertrokken op dinsdag ochtend vroeg allebei op business trip, dus het huis was echt van mij die dagen. Ik heb heerlijk genoten van het beneden films kijken en de stilte in de ochtend.

Vrijdag had ik de kinderen de hele dag, maar ik had een playdate geregeld met een klasgenootje van Isobel, waarvan Hannah de au-pair is. Ik heb in Hannah echt een leuke en goede vriendin gevonden waarmee ik met heel veel echt op 1 lijn lig. Zondag zijn we samen op daytrip naar Canterbury geweest. In de eerste instantie stond Nottingham op de planning, maar aangekomen op het treinstation was eerst de trein vertraagd maar uiteindelijk geannuleerd en hadden we 1,5 vertraging. De reis op zichzelf duurde al 2 uur, dus met de vertraging zouden we veel te laat daar aankomen. We hebben toen rond gekeken naar andere plekjes en nieuwe tickets gekocht, want we gingen hoe dan ook Londen uit. Nu nog hopen dat we het geld terug krijgen van Nottingham, maar volgens de klanten service moet het goed komen.

Canterbury was heel mooi en schattig. Een klein historisch stadje met allemaal verborgen huisjes en mooie gebouwen. We hebben een tochtje gemaakt in een bootje met een man achterop die ons met een stok voortduwde. Ondanks de misser in de ochtend, hebben we er een hele leuke dag van gemaakt en genoten van het ‘even’ uit Londen zijn. Je hebt pas door hoe druk en chaotisch Londen is/kan zijn als je er niet meer middenin zit.

Maandag in de ochtend met de kinderen 2 uurtjes naar de speeltuin geweest en toen was het weer tijd om op de trein naar oma te stappen. ’s Middags was gedaan en koffer deels ingepakt en ’s avonds nog een drankje gedaan met Bertille en Hannah voordat we allemaal naar huis zouden vliegen. De rest van de meiden was voor het weekend al naar huis gegaan.

Dinsdag was het tijd voor vakantie. Halverwege de dag ging mijn vlucht en rond half 5 kwam ik aan op Schiphol. Heerlijk weer op Nederlandse bodem en het weer zat ook al redelijk mee. ’s avonds hebben we lekker samen gegeten en spelletjes gedaan. Woensdag lekker geluncht met mam en Elies en even gezellig de stad in geweest. Donderdag geluncht met Anne en ’s avonds heerlijk weer even genieten bij koor. Ik mis het zingen hier in Engeland zo enorm en was heel blij dat ik weer een avondje heen kon.

Vrijdag ben ik in de ochtend met Quinten een proefrit gaan maken in de Toyota Aygo. We hebben met de verkoopspecialist verder gekeken naar mogelijkheden en ik was super enthousiast. Er zat een deal op voor een gratis canvas dak bij de auto en verder was de auto van alle luxe voorzien. Ik was verkocht en heb zaterdag weer een afspraak gemaakt bij Toyota om een koop op afbetaling te bespreken en de auto nog eens te bekijken en nog een keer verliefd te worden. Uiteindelijk ben ik de deur uit gelopen met een mapje met de koopovereenkomst. Ik hoor jullie denken: “WAT?” “BEDOEL JE NU ….?” Jaaaa! Ik heb een auto gekocht! Op 21 Augustus mag ik de trotse eigenaar worden van een Toyota Aygo x-Play. Ik ben zo enorm blij en kan niet wachten tot ik heb mag ophalen! Maar eerst nog uitkijken naar een fantastische vakantie op Bali begin Augustus. Zondag hebben we fijn ontbeten met het gezin en de rest van de dag heb ik op het terras gezeten met Angela. Helaas had ik geen zomerkleding meegenomen en zat ik daar in mijn lange broek met de hitte, maar een bruin koppie heb ik er wel lekker aan overgehouden.

En toen was het maandag 2e paasdag. ’s morgens weer samen ontbeten met het gezin en daarna naar de 7e verjaardag van vriendje Wout voordat ik weer terug zou vliegen naar Engeland.

Om 5 uur ging mijn vlucht weer terug naar huis en zodra ik ‘thuis’ was, was alles weer normaal, alsof ik nooit was weg geweest. Nog een kleine 3 maanden knallen en dan heerlijk een maandje vakantie vieren.

Dinsdag waren de kinderen nog een extra dagje vrij en had ik ze dus de hele dag. We zijn lekker naar de speeltuin geweest en in de middag een filmpje gekeken op de bank omdat Tam maar, iedere keer als ik ze een hele dag heb, blijft zeggen dat ik ze misschien een ‘quiet day’ moet geven. Ik weet niet wat ze daar onder verstaat, maar de hele dag thuis zitten met 2 kinderen ga ik echt niet doen. Woensdag begon school weer en had Isobel haar eerste tennisles. Die dag (24-4) was ik ook 7 maanden in Engeland. Nog 3 te gaan en het begint nu toch wel een beetje tijd te worden. Ik ben heel blij dat ik een maand vrij ben voor dat ik weer terug ga voor de laatste maand. Even een goede break om de motivatie voor de laatste maand te kunnen ontwikkelen. Maar na een maand denk ik dat dat wel oké is opzich.

Het laatste weekend van April ben ik op vrijdag met Hannah naar Notting Hill, Portobello Market geweest. Lekker streetfood gegeten en rond gelopen op de markt. ’s Avonds met Bertille, Rachele en Hannah cocktails wezen drinken in een pub. Zaterdag heb ik ’s ochtends Koningsdag gevolgd via de tv/mijn ipad (lang leve ZiggoGo), de middag ben ik met Rachele, Josi en Hannah naar de Tate modern geweest en ’s avonds spontaan met Josi, Hannah, Bertille en Sandra naar de bioscoop. Zondag met Rachele naar Westfield om te zomershoppen, wat helaas enorm tegen viel. De collecties hadden het allemaal niet echt. Nu is het aanbod daar natuurlijk wel wat kleiner dan al zou je naar Oxford Street toe gaan, maar toch zijn de winkels in Westfield nog steeds niet klein.

Al met al een heel leuk, maar mega druk weekend.

En met dit weekend zijn we weer aan het einde gekomen van April (en van deze mega lange blogpost) en gaat Mei gewoon al beginnen. Laten we allemaal elke dag 3 keer niezen om te zorgen dat ons mooie lente dagen tegemoet gaan komen en dat de slippertjes, jurkjes, rokjes en zonnebrillen de kasten uit en de jassen de kasten in kunnen. Let’s do it together.

Tot de volgende xxx

Irene

Lieve Bien, Wouw wat een prachtig lang verhaal. Wat maak je allemaal leuke dingen mee. Dan moeten de dagen toch best wel snel gaan. Alweer 7 maanden daar en nog maar 3 te gaan. Het is een ervaring voor de rest van je leven. Heerlijk dat je weer even thuis bent geweest, dat breekt de lange periode. Heerlijk dat je lekker tussendoor kan relaxen met je vriendinnen. Geniet er ook van. Succes dikke knuffel XXX

Barbara

Jeetje Sabine, wat kan jij mega vertellen zeg. Ik lees het niet, ik hoor het je bijna vertellen. Echt zo leuk hoe jij je dagen invult, beleefd en doorkomt. Super! Je maakt zoveel mee, je dagen moeten voorbij vliegen, als ik het zo hoor. Nog even volhouden, maar dat is voor jou geen probleem. De momenten dat je het even niet ziet zitten, vallen in het niet bij wat je allemaal onderneemt. Straks lekker naar Bali, daar zal je zeker naar uitkijken. Geniet nog van de paar maanden dat je daar zit. Niemand pakt je dat ooit meer af. Je zelfvertrouwen, is zo enorm gegroeid, dit is een ervaring wat je meeneemt voor de rest van je leven. Als afsluiter koop je gewoon even een auto. Petje af, ik heb respect voor je, dat je dit zomaar even allemaal doet, aan het begin van de rest van je leven. Een hele dikke knuffel van mij en ik zal elke dag even 3 keer niezen en hoop net als jij van een heerlijk voorjaar, uitkijkend naar een fantastische zomer. Ik kijk alweer uit naar je volgende log. Liefs van mij. XxX