Mijn au pair avontuur in Engeland ♡

Laptop gecrasht & Januari en Februari

9-1 t/m 28-2

Als ik deze blog schrijf zit ik hier gewoon alweer 4 maanden (24-1). De tijd gaat nog steeds snel en langzaam tegelijk zoals ik al eerder vertelde. Het lijkt soms alsof mijn tijd hier er al bijna op zit en dan is dat nog helemaal niet zo.. dubbele gevoelens daarover. Ik heb het alweer enorm naar mijn zin en zodra school weer begon na de vakantie kwam ik snel weer in de routine en had ik geen last meer van de heimwee gevoelens die ik de eerste dag toch weer een beetje had, maar af en toe wil ik echt dat het Juli mag zijn.. vooral in de weekenden als je dan vrij hebt en toch geen rust hebt omdat die kinderen door het huis rennen, 10x meer huilen als ze bij papa en mama zijn, ouders die zeggen dat ze de kinderen een beetje inhouden tot 9 uur maar vervolgens toch laten gebeuren dat die kinderen naar boven glippen, ouders die met keukenkastjes smijten of doodleuk aan de muur aan het sjorren zijn die tussen mijn kamer en de keuken/woonkamer zit. Het is gewoon zo frustrerend dat je in je vrije tijd nog steeds op je werk bent en dus nooit echt rust hebt. Dat is wel echt iets waar ik echt niet van tevoren echt over na heb gedacht. Nu is het huis ook ‘gewoon’ gehorig dus dat had ik niet kunnen voorspellen, maar je snapt vast mijn frustratie/irritatie. Zo, dat moest ik even kwijt, door naar de leuke dingen!

De eerste week na de kerstvakantie is uiteindelijk best goed verlopen. De kinderen deden het veel beter dan de eerste dag en ik merkte dat snel de ‘gewone’ routine er weer aardig in zat. De kinderen moesten wel weer even wennen aan ‘mijn regels’ maar dat zat er ook gauw weer in.
Chris vertrok vrijdag ochtend naar Hong Kong voor de uitvaart van zijn moeder daar.
Die zaterdag ben ik met Bertille naar Portobello Market geweest en hebben we een beetje rond gekeken. Martina en Rachele kwamen ook, maar iets later. ’s Avonds moest ik oppassen en zondag ben ik thuis gebleven.

Dinsdag vertrok ook Tam naar Hong Kong en samen met Chris zouden ze op zaterdag ochtend weer thuis komen. Dinsdag avond kwam Tam’s moeder tot donderdag ochtend. Ik zag er erg tegen op omdat ik zoiets had van: ‘Ik ga me prima redden, ik hoef geen ‘oppas’ om me heen die alles een beetje in de gaten houdt.’ Ik keek juist zo uit naar niemand om me heen overdag, aangezien Tam altijd thuis werkt. Gelukkig viel dat achteraf reuze mee en was ze ’s avonds en overdag gewoon op pad en had ik heerlijk 3 dagen het huis overdag voor mezelf. Dinsdag middag hebben de kids en ik nog een playdate gehad en de rest van de week hebben we het lekker rustig gehouden na school. Vrijdag kwam hun oom Blake terug van zijn werkreis naar Amerika dus hij had me opgebeld of hij de kids mocht ophalen van school en hij zou ook met ze eten. Ik heb daar maar al te blij ja op gezegd, want die dagen alleen en ook de oppas ’s nachts hakte er wel een beetje in. Ook met Isobel die best vaak wakker wordt door een nachtmerrie of niet kan slapen door een ‘schaduw’ in haar kamer. Hij kwam ze rond 6 uur weer thuis brengen dus ik heb heerlijk een paar uurtjes extra vrij gekregen.

Zaterdag ochtend kwamen Tam en Chris rond 8 uur in de ochtend thuis dus ik ben daarna gauw mijn bed weer in gedoken en heb de rest van de dag gelaxed en genoten van mijn ‘rust’ voor zover ik die heb hier. Gelukkig gingen ze rond 12 uur de deur uit en kwamen ze pas tegen 6 weer thuis. Zondag ben ik met de meiden naar Oxford Street geweest om te shoppen en ’s avonds zijn we naar het Winter Light Festival geweest in Canary Warf.

De week erna vertrok Tam weer voor 4 dagen, maar dit keer voor werk naar Duitsland. Gelukkig was Chris er wel en hoefde ik niet de ochtenden te doen en het ontbijt klaar te maken, dat scheelt. Wel moesten we lopen naar school dus hadden we 20 min minder tijd voor alles. Op 1 ochtend na hebben we het lopend gered, de ander hebben we een Uber genomen.
Die donderdag was ik op 3 weken vakantie in Nederland na, 4 maanden in Londen. Die dag is me een beetje ontschoten en kwam er pas in de avond in bed achter.

Vrijdag ochtend ben ik om 7 uur van huis vertrokken om Angela en Fierre van de airport op te halen. Ze kwamen een weekendje naar Londen om mij op te zoeken. We hebben de koffers thuis gedropt en zijn daarna direct weer in de tube gesprongen om naar Oxford Street te gaan.. want in Londen moet je wel shoppen natuurlijk. Om 2 uur moest ik wel weer weg omdat ik in de middag wel nog moest werken maar zij zijn nog daar gebleven en zijn rond het eten naar mijn huis gekomen. De kinderen waren MEGA druk en aan het uitsloven want ze vonden het maar al te spannend dat er 2 vriendinnen kwamen van mij. Na het eten zijn de kinderen, Tam en Chris naar oma vertrokken dus hadden we heerlijk het huis voor onszelf. We hebben eten besteld en lekker een avondje met een film op de bank, want iedereen was kapot van de dag en het vroege opstaan. Zaterdag en zondag hebben we ook nog rondgehangen in de winkelstraten en pleinen in het centrum. Maandag zijn ze weer vertrokken.

Maandag dropte ik nietsvermoedend mijn kinderen op school toen er een onbekende moeder naar me toe kwam en me vroeg of ik een au pair was. Ik zei ja en kreeg zonder pardon haar net nieuwe au pair naar me gedropt en ze liet haar zo bij me achter zo van: hier heb je vrienden, dus ik kan wel weer gaan… een beetje vreemd, maar ik moest naar nursery om Sam weg te brengen, dus meer dan mijn nummer geven kon ik niet doen.

En toen hield mijn laptop ermee op… Hij liep vast dus ik zette hem hard uit met de uitknop, maar daar kunnen MacBooks blijkbaar niet zo goed tegen.. zucht. Dus Februari kan ik niet meer zo gedetailleerd vertellen, maar ik zal proberen aan de hand van de foto’s op mijn telefoon te kijken wat ik allemaal nog gedaan heb.

10 Februari was het Chinees Nieuwjaar en ben ik met Josi en Sandra naar China Town geweest. Het was wel te voorspellen gigantisch druk, maar we hebben een leuke dag gehad.
De maandag erna zijn Bertille en ik naar Kensington Palace geweest. We hadden kaartjes gehaald om binnen te mogen kijken. Bertille wilde vooral voor Diana’s Fashion Story, maar we hebben het hele paleis gezien. Mooie foto’s geschoten binnen en eenmaal buiten zijn we nog even door de ‘tuin’ gelopen. Kensington Palace Gardens is een heel groot park, die altijd open is voor burgers en dus echt een heerlijke plek is met mooi weer. Er zit een mega pond in de tuin en zomers zit iedereen met kleedjes daar omheen.
Die woensdag erop heb ik nog een eigen mijlpaal bereikt hier, namelijk de tand van Isobel eruit getrokken. Hij zat al weken zo gigantisch los, maar hij wilde maar niet loskomen. Elke avond na het douchen wiebelde ik er toch steeds even aan, maar elke keer zonder resultaat. Maar die avond, toen ik begon met wiebelen, begon het giga te bloedden, dus ik wist echt zeker dat ie eruit moest komen. Uiteindelijk met een draai was hij eruit en we hebben samen even een dansje gemaakt, zo schattig!
14 Februari! Valentijnsdag.. Dat heb ik heerlijk gevierd met Josi in een restaurant! Het hele plan was dat we met onze groep gewoon gezellig wat zouden gaan eten, maar degene die het het hardste riepen, moesten last minute ineens babysitten voor hun familie. Maar Josi en ik hebben heerlijk WEL genoten van uiteten!

In die week erna had Isobel nog een Assembly show als Barbie in het Toy Story verhaal, hebben we met een paar meiden nog gezellig een avondje samen gegeten bij Freja (een Deense au-pair van school en ben ik met Bertille en Josi op zondag wezen picknicken in het park van Kensington Palace.

18 februari begon de voorjaarsvakantie en had ik de kinderen op maandag, dinsdag en woensdag half. Maandag had ik een de hele dag een playdate geregeld voor Sam en hadden Iso en ik een meiden dagje. We zijn naar het park geweest en hebben samen geluncht bij Pizza Express. Dinsdag zijn we naar de bibliotheek geweest, naar de speeltuin en hebben we samen op de bank een film gekeken. Woensdag in de ochtend naar een andere speeltuin en ’s middags werden ze door oma opgehaald en zijn ze daar de rest van de week lekker geweest tot zondag.

Ondertussen is het al eind maart en heb ik gister mijn laptop terug gekregen. Lieve pap had hem na hun bezoek meegenomen naar huis om hem te proberen te fixen en dat lukte. Gister kwam hij met de post aan. INTENS gelukkig!

Ik zal dan ook vanaf 1 maart in mijn volgende blog posten. Het bezoek van pap, mam, Elies en Dus, mijn verjaardag, Quinten die langs kwam, mijn verjaardag hier thuis met de meiden en alles wat er in April nog gaat komen.

Tot de volgende!

Xxx


Reacties

Reacties

Irene

Lieve Bien, Je klinkt helemaal, ondanks je irritaties zo nu en dan, toch heel grappig en enthousiast. Dus je gaat deze maanden nog best doorkomen. Daar ben ik van overtuigd. Bedankt weer voor je verhalen. Dikke knuffel!!!!

Barbara

Hey mop, ondanks je lichte irritaties in het huis op je vrije dagen en zeker op de dagen dat je hoopt langer te kunnen blijven liggen, doe je het in mijn ogen nog steeds fantastisch. Je geniet van de uitstapjes en toch ook van de kinderen en zij genieten denk ik ook van jou. Je maakt een hoop leuke dingen mee en ziet veel. Doe je goed, maar kan mij ook voorstellen dat je er naar uit kijkt om weer naar huis te mogen gaan. Voorlopig geniet ik nog even verder van je verhalen. Tot je volgende blog. Dikke kus van mij

Karin

Haai Sabine,
Heerlijk om weer even van je te horen. Toch ook leerzaam om te weten hoe je het straks met je eigen kinderen niét gaat doen. Je bent straks een ervaren opvoeder, wat een geluk hebben jouw kinderen straks!! Je geniet en je baalt af en toe, mooi geschreven!! Liefs Karinxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active