Mijn au pair avontuur in Engeland ♡

F O U R M O R E W E E K S T O G O

1-5 t/m 30-6

(Net toen ik dacht dat mijn vorige blog lang was en het niet langer kon, is deze zomaar 1000 woorden langer HAHAHAHA oepsie. Have fun reading xx)

Hello May!

Mei is gewoon begonnen en de einddatum komt nu zo dicht bij. Het is nog steeds een kleine 3 maanden maar het klinkt gewoon zoveel dichterbij, want na Mei komt Juni en daarna dan alleen Juli nog. Het zal gek in jullie oren klinken, maar deze logica maakt mij heel blij hahaha!

Ik ben langzaam weer bezig met wat ik ga doen als ik terug kom eind September. De droom voor politie heb ik ondertussen iets naar achter geschoven omdat ik bang ben dat mijn schenen niet gaan mee werken. Ik kan hard rennen zonder te veel pijn en als ik op goede conditie ben moet ik het daar ook wel prima mee redden, maar ik ben heel bang dat het op langer termijn echt een goede blessure kan gaan aanwakkeren. Niet alleen in mijn schenen, maar ook die liezen waar ik al 18 jaar last van heb. Ik wil alsnog ergens eind dit jaar of begin volgend jaar wel naar een voorlichtingsavond en kijken wat zij erover zeggen, maar ik probeer me er niet teveel meer op te focussen omdat ik bang ben dat anders de teleurstelling heel erg groot gaat worden.
Daarnaast is werken op de ambulance ook een grote droom, maar tot ik mij daar veel verder in heb verdiept ben ik eerst van plan om weer terug te gaan naar Berend Botje om in de tussen tijd bezig te zijn en weer te gaan verdienen.

De eerste week van Mei is rustig begonnen. Een avondje met Rachele uit eten, een middagje koffie voor pick up en een hoop relaxen overdag. Het eerste weekend van Mei was bank holiday weekend. Dat houdt hier in dat de maandag na het weekend heel veel mensen vrij zijn en je als au-pair dus ook verplicht vrij moet krijgen. Het gezin was het weekend naar oma en op zaterdag en zondag ben ik (heel erg) het huis niet uit geweest. Het weekend ervoor was echt veel te vol gepland en had dit weekend gewoon even geen zin. De bank holiday zijn we met bijna alle meiden naar Junkyard Golf Club geweest. Mini golf binnen, met neon en blacklight. Het was heel erg leuk, maar wel kort helaas. We zijn daarna met de helft nog wat wezen eten en drinken en rond 10 waren we allemaal wel thuis, dus gelukkig redelijk op tijd in bed voor de werkdag erna.

De lente maand begon dit jaar niet zo heel lente achtig hier in Londen. Van hagelbuien, naar giga windhozen en regenbuien. Een dag was ik voorbereid op regen met een paraplu, maar het goot zo hard, dat ik met soppende schoenen thuis kwam na het ophalen van de kinderen. Niet cool! Maar ja, voor mij enigszins ‘geluk’ dat het hier gewoon net zo bagger is als in Nederland en dat ik het wel gewend ben, want de meiden uit Italië die weten echt niet wat ze overkomt hier met AL die regen en dan regent het nog niet eens zo heel vaak. Rachele moet er zeker aan gaan wennen want die verhuist na dit jaar naar Nederland om in Maastricht te gaan studeren, vet leuk!
Ook zijn we al aan het plannen om naar Hannah en Josi te gaan in Duitsland als we allemaal weer weg zijn hier. Ze wonen allebei ergens naast Luxemburg en dat is vanaf Maastricht maar 2,5/3 uur rijden, dus we hebben het al helemaal bedacht aangezien ik straks een auto heb. En Hannah en Josi komen dan ook een keer samen naar Nederland om ons op te zoeken. Het is zo leuk dat je in andere landen woont, maar dat het eigenlijk helemaal niet heel gek ver weg is om elkaar op te zoeken en zelfs met het vliegtuig maar kort is. Dat is wel de ‘mazzel’ dat we allemaal uit Europa komen!

De tweede week van Mei heb ik met Josi, Sandra en Rachele een Edinburgh vergadering gehouden. Even goed uitzoeken hoe het met het transport werkt, hoe we bij ons appartement komen vanaf het vliegveld en hoe we in het centrum komen vanaf het appartement. We hebben een heel mooi appartementje gevonden echt heel dicht bij het water in Newhaven, dus we hopen van harte op mooi weer. We hebben verder alvast gekeken naar de bezienswaardigheden en wat we allemaal kunnen gaan doen zodat we daarmee alvast een beetje een dag planning kunnen maken. We hebben bijna 4 volle dagen, dus we hebben echt genoeg tijd om veel van de dingen te kunnen doen.

Ik heb me op de basisschool van de kinderen opgegeven als vrijwilliger. Josi kwam ermee en ik vroeg me af waarom ik daar niet eerder aan gedacht had zelf. Ik had wel al eerder gezien dat ze leesmaatjes zochten, maar ik was daar toen nog niet zelfverzekerd genoeg over om mij daar voor op te geven. Vooral omdat ik nog genoeg kinderboeken lees met de kinderen waarvan ik woorden tegenkom waarvan ik geen idee heb hoe ze uit te spreken of wat ze betekenen en ik vond mijzelf toen niet de goede persoon om kinderen te leren lezen.

Maandag 13 mei was mijn eerste ochtend in Reception (dat is groep 1 in Nederland) en ik vond het echt helemaal leuk! Ik mocht bij een activiteit zitten en zorgen dat alle kinderen aan de beurt kwamen. Ondertussen een beetje ondersteunen en helpen. Ik leerde zo ook een beetje de kinderen kennen en vond dat echt heel erg gezellig. Hier leren kinderen dus in groep 1 dus al lezen, schrijven en rekenen en ik verbaasde me er over hoe goed sommige kinderen al kunnen schrijven met hun 4/5 jaar. Ik weet nog niet helemaal of ik het juist goed vind of niet dat ze er hier zo vroeg mee beginnen.

Die vrijdag kreeg ik de vraag of ik wilde sandalen shoppen met de kinderen na school. Gelukkiger kon je mij niet krijgen, met liefde doe ik dat. Kon ik eindelijk zelf bepalen met wat voor schoeisel de kinderen naast mij op straat lopen komende zomer.
Dat weekend heb ik een aardig druk weekend gehad. Zaterdag met Bertille en Hannah mossels gegeten bij Belgo in Covent Garden. Daarna nog de markt op geweest en lekker rond gestruind. ’s Avonds paste ik op bij een ander gezin. Ik had een hele chille avond, jongste ging naar bed toen ik aan kwam en de oudste werd pas redelijk laat thuis gebracht en ging zelfstandig naar bed. Die avond was het songfestival dus uiteraard even Nederland bekeken en daarna alleen de uitslag. Zondag met Sandra en Hannah sushi wezen eten bij een restaurant vlakbij. Ik merk aan mezelf dat ik nu ik tegen het eind aan loop, het echt heel vervelend vind om thuis te zijn als het gezin er ook is. Ik probeer zoveel mogelijk het huis uit te gaan, wat ik ook weer vervelend vind, want eens een chill dagje is ook niet verkeerd.

Die week erna (week 21) was de laatste week voor half term holidays. Deze weken zijn altijd het meest vermoeiend en zwaar. Iedereen voelt dat het bijna vakantie is, iedereen is moe en daardoor ook sneller geprikkeld. Maar die week kreeg ik wel een leuk nieuwtje. Ik zou eigenlijk de dinsdag en woensdag in de vakantie moeten werken, maar Tam en Chris namen beide last minute die hele week vrij, dus ik was ook vrij en had ook nog eens het huis voor mezelf. HEEERLIJK!
In die dagen heb ik heerlijk genoten met Hannah en haar jongste van 1,5 in het park en ben ik met Rachele, Sandra en Josi op de Bank Holiday maandag naar Whitstable geweest. Heerlijk aan het strand en wederom weer Mossels gegeten. Zo lekker! Met Sandra heb ik nog uren langs het water gezocht naar oester schelpen. We hebben echt een paar hele mooie gevonden, waar ik nu mijn sieraden in heb liggen. Heel schattig!

EDINBURGH

Donderdag gingen we dan eindelijk naar Schotland.. oooh daar hebben we toch zo naar uitgekeken. De meiden bleven de avond ervoor allemaal bij mij slapen, omdat dat voor de ochtend van vertrek het dichtst bij de metro zou zijn. De wekker ging om 4:30, dus dat was even huilen, maar allemaal voor een goed doel natuurlijk. Onze vlucht ging om 8:30 en we kwamen rond 10 uur aan in Edinburgh. Helaas was het weer niet zo heel goed en hebben we bij Primark even snel wat paraplu’s en regenjassen gekocht. We zijn vanaf het vliegveld direct naar het centrum gegaan omdat we het appartement nog niet in konden. We hebben wat rondgelopen en gekeken naar waar precies de plekjes waren waar we de dagen erna naartoe wilden gaan, geluncht bij een mosselrestaurant en de kleinere hoekjes van het centrum gezien. Om 4 uur konden we het appartement in en zijn we ‘even’ boodschappen gaan doen voor ons avond eten en ontbijt. We hebben samen gekookt en zijn de rest van de avond lekker chill in het appartement gebleven.
Vrijdag zijn we als eerst naar Edinburgh Castle geweest. Het was een mega stijle klim naar boven en echt niet grappig, maar eenmaal boven was het het gelukkig waard. Het weer was uiteindelijk iets beter dan voorspeld dus we waren al blij dat het niet continue goot van de regen, maar nat was het wel. Om 1 uur wordt op 6 dagen in de week een kanonschot gelost in het kasteel. Ik filmde het en na het terugkijken ging ik helemaal stuk om al die mensen tegelijk met schouders omhoog te zien gaan van de schrik. We hebben lekker hamburgers geluncht en ’s middags koffie geluncht bij het paleis. ’s Avonds terug in het appartement hebben we weer samen gekookt en na het eten zijn Josi en ik de Harbour wezen verkennen. We zaten echt pal naast de Harbour dus het was maar 10 minuutjes lopen naar het water. Behalve dat Josi op haar plaat is gegaan, was het heel erg mooi in de Harbour en hebben we de zonsondergang gekeken.
Zaterdag zijn we als eerst naar de Royal Botanic Gardens gegaan. Met de iPhone 8 en nieuwer heb je een portret modus in de camera die echt hele mooie foto’s maakt met een wazige achtergrond. Ik heb heel veel super toffe foto’s gemaakt van bloemen en planten daarmee.
Na de gardens zijn we naar Dean Village gelopen. Dat is eigenlijk een heel klein stukje stad waar niet veel te doen is, maar wel mooie uitzuchtjes heeft. Ook was het behoorlijk omlaag, dus weer omhoog moeten, kon niet voorkomen worden. Na Dean Village zijn we met de bus weer in het centrum terecht gekomen en daar hebben we even wat geluncht. Rachele wilde heel graag de oude vulkaan ‘Arthur’s Seat’ beklimmen. Met een beetje tegenzin voor de klim zijn we toch allemaal omhoog gegaan. Na een klim van ruim 45 minuten, op gewone schoenen en kleding die er niet helemaal voor gemaakt was, kwamen we aan op een stukje boven de top. Uiteindelijk is alleen Rachele helemaal naar de top gegaan en hebben wij tussendoor een fotoshoot gehouden. We hebben thuis weer avond gegeten en na even te hebben gechilled zijn we nog op pad geweest naar een eiland die ik heel graag wilde zien. Wanneer het low tide is, kun je naar het eiland toe lopen via een soort brug met allemaal stenen piramides ernaast. Rond half 10 waren we weer thuis en hebben we allemaal even ons eigen ding gedaan totdat we gingen slapen. Zo drie dagen met elkaar is wel een bijzondere ervaring. Je komt erachter dat je elkaar toch niet zo heel goed kent nog. Zondag ochtend moesten we om 12 uur het appartement uit zijn. De overige boodschappen en water hebben we aan de buren gegeven en daarna zijn we weer richtig het centrum gegaan. Vanaf daar konden we het makkelijkst de tram naar het vliegveld pakken. Maar het duurde nog een lange tijd voordat we op het vliegveld moesten zijn dus we hebben geluncht in een plaatselijke pub en hebben wat tijd doorgebracht in het park in de zon.. ja de zon! we waren gezegend met zon op de dag van vertrek. We vlogen om 8 uur weer terug en rond half 11 waren we allemaal weer lekker thuis.

Maandag 3 juni was het INSET day. Dat is eigenlijk een studie dag die we in Nederland kennen. Leraren op school, kinderen vrij. De kinderen waren vanaf woensdag bij oma dus ik heb ze daar opgehaald. Tam en Chris waren samen op vakantie ergens naar de zon en kwamen maandag avond laat thuis. Donderdag 7 juni was Isobel haar verjaardag. We mochten uit eten voor het avond eten en Iso koos Pizza Express. Ik had cadeautjes meegenomen die ze kon uitpakken en had het personeel gevraagd of ze iets van een kaarsje hadden om op haar toetje te doen. Meisje was helemaal gelukkig.

Het weekend was Natasja in Londen. Een koormaatje van Broadway. We hebben zaterdag samen gebruncht bij The Breakfast Club. Daarna zijn we de hertjes gaan opzoeken in Richmond Park. De herten lopen daar los in een groot afgeschermd reservaat. We probeerde zo dichtbij mogelijk te komen en ik denk dat dat uiteindelijk een meter op 2 was, dus dat was aardig dichtbij. We hebben de bus gepakt naar het centrum en onderweg bij de Marble Arch een hele groep naakte mensen met fietsen staan. Het bleek dat ze de World Naked Bike Ride net gehad hadden, maar als je het niet verwacht sta je wel even gek te kijken. We hebben ’s Avonds kaartjes gekocht voor de musical Les Miserable. Ik kende een heleboel liedjes wel, maar ik wist niet dat de hele musical alleen maar gezongen werd. Het was daardoor best vermoeiend om te volgen omdat zingen zoveel sneller gaat dan praten, maar alsnog was het heel leuk!
Zondag zijn we ’s morgens naar mijn favoriete plek in London geweest: Camden & Camden Market. Ik ben daar ondertussen al zo vaak geweest, maar het blijft favoriet. Goed eten op het voedsel gedeelte en daar verkopen ze ook de O ZO LEKKERE rouwe koekjesdeeg in een bakje. In de middag zijn we naar het Barbican Centre geweest, naar de tropische tuin. Tropische planten en een paar dieren die daar wonen. Eind van de middag hebben we een heuse Afternoon Tea gehouden, wat wij beter kennen als een High Tea. Ik ben er hier dus achter gekomen dat ze hier het hele woord High Tea niet eens kennen… en dan denk je dat het uit Engeland komt. Alsof we nog niet genoeg hadden gedaan die dag zijn we ’s avonds ook nog naar de bioscoop geweest naar Aladdin. Een leuk druk weekend!

Maandag en dinsdag ochtend weer op school geholpen. Woensdag had ik mijn eerste English Breakfast sinds ik hier woon. Dat is na 8,5 maand toch wel schandalig, maar ik kan in ieder geval zeggen dat ik het een keer heb gegeten als ik terug thuis kom.
Verder heb ik mijn voor nog een extra ochtend aangeboden op de school. Ik help nu 3 ochtenden in de week in dezelfde klas. De juf en assistent zijn zo enorm blij met me en hebben me gesmeekt of ik alsjeblieft kan komen werken op school. Om op dat onderwerp te komen, (wees niet bang, ik kom echt na dit jaar naar huis) zij zijn niet de eerste die mij een soort van uitnodiging hebben gegeven of aangegeven dat er best wat vacatures zijn volgend jaar. Het begon al met de directrice van de school toen ik kwam kennismaken voor het vrijwilliger zijn. Ik vertelde over mijn diploma’s en dat ik voor kinderopvang ben afgestudeerd. Ze smeekte me bijna of ik erover dacht om te blijven en of ik kon solliciteren op een functie. Toen had ik echt zoiets van NEE!! NEE!! NEE!! Ik ga hier niet blijven! Maar naar mate de weken vorderen, ik het zo leuk heb op school en ik al talloze mensen heb gehoord die me aangaven dat er vacatures zijn heb ik er toch even snel, misschien 5 minuten, aan gedacht om toch hier terug te komen. Ik zou dan zeker een nieuw gezin zoeken en eentje die een eigen appartementje of tuinhuis hebben voor hun au-pair, want inwonen gaat echt nooit meer gebeuren en wat oudere kinderen. Er zijn zoveel klassenassistentes die allemaal au-pairs zijn en voor en na school met hun kids prima kunnen combineren met het zijn OP school. Ik weet in ieder geval zeker dat ik na september sowieso een jaar thuis ga zijn en ik kan daarna altijd nog beslissen om terug te gaan voor een jaar of niet. Het gaat sowieso een hele andere sfeer zijn als ik overdag altijd bezig ben en niet bij het gezin in woon. WIE WEET! Ik heb altijd veel te veel ideeën wat ik wil doen na dat ik gedaan heb waar ik mee bezig ben. Eind Juni nadert en als dit verhaal gepost wordt heb ik nog precies 4 weken te gaan. ZO EXCITED!

De laatste week van Juni alweer. Het weer begint hier EIN DE LIJK op te knappen en de zon komt door. Maandag, dinsdag en woensdag was het heel erg vies plakkerig benauwd weer, maar donderdag t/m zondag was het heel warm en scheen de zon volop. Donderdag avond ben ik met Josi en Hannah ’s avonds naar het park gegaan om de eerste warme zonnige avond te vieren. Vrijdag weer een ochtendje in school geholpen en ’s middags hadden we een BBQ lunch met alle meiden bij Bertille thuis. Freja, Hannah en ik zijn nog heerlijk in ons ondergoed onder de sproeier gegaan om af te koelen. De buurman was er iets minder blij mee helaas, maarja hahahaha.
Zaterdag ben ik met Josi, Hannah en 2 andere Duitse meiden naar Oxford gegaan. Het was om en nabij Londen 33 graden en dus echt wel heel erg warm voor een dagtrip, maar we hebben gelukkig alles lopend kunnen doen in de ochtend en de rest van de middag hebben we van de zon genoten en gepicknickt ergens op een veld. Een heerlijke en een (oepsie) beetje verbrande dag, maar echt heel gezellig en relaxt. Zondag (vandaag de dag van posten) ben ik met dezelfde groep naar een gelato festival in Kings Cross geweest. Voor iets meer dan 15 pond een ticket en dan kon je van 19 verschillende gelato makers hun unieke ijssmaak proeven. Het was een hele leuke ervaring om zoveel kleine porties ijs te proeven in de meest bijzondere smaken. Er was echt heel veel variatie, van een eigenlijk vrij normale Nutella smaak tot aan een Maroccan Mint Tea smaak met wiet erin, zo grappig! En gek genoeg was die erg lekker! Hahahah. Mijn favoriete was citroen met basilicum. Het was zo gek om de basilicum in ijs vorm te proeven, maar met de citroen was het zo lekker! Al met al een heel leuk en druk weekend.

Nog 4 weekjes en dan land ik weer op Nederlandse bodem. Zo gek om te beseffen, maar tegelijkertijd kijk ik er enorm naar uit. Mijn tijd hier raakt langzamerhand echt op en ben toe aan een goede vakantie! Even een maandje uit deze drukke stressvolle Londense sferen en uit het huis waar ik woon en werk op hetzelfde moment.

Ik denk dat ik Juli en September ga combineren in een blog, dus dan komt de volgende eind September pas! Zie jullie dan!

xxxx


Reacties

Reacties

Hanneke

De laatste loodjes Sabine, geniet ervan. Voor je het weet zijn het alleen nog maar goede herinneringen.

Irene

Ja dat klopt!!! ik ben het helemaal met Hanneke eens!!! Nog even lekker genieten!!! Tot gauw!!

Barbara

Wat een avontuur blijft het voor jou, maar ook voor ons om te lezen. Echt geweldig leuk! Jij kan straks met recht zeggen dat je Engeland kent. Je bent op veel verschillende plekken geweest en zal er de komende, laatste weken ook vast nog komen. Nu op naar de laatste loodjes en laat je de bekende kreet "de laatste loodjes wegen het zwaarst" niet dwars zitten. Maak er nog wat leuks van en ik wacht met smart weer op je volgende blog. Veel liefs van mij

Margo

Hi Sabine, weer heerlijk om te lezen wat jij allemaal weer meemaakt. Hele leuke en wat mindere ervaringen. Gewoon het echte leven!
En misschien wel vriendinnen voor het leven. Jullie planning uit en thuis elkaar opzoeken is het begin. Na je vakantie nog even knallen en die weken zijn dan zo voorbij. Je zult zien dat je het dan ook wel weer jammer vind dat aan je Londense carrière een eind is gekomen. Voor nu lekker genieten van en met je vriendinnen in London town En overdag bezig zijn met t kleine grut ? mooie combinatie toch. Dikke kus?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active