Mijn au pair avontuur in Engeland ♡

Een maand hier en een BIG SURPRISE

8-10 t/m 22-10

Na 2 weekjes ben ik er weer! Wat is de eerste maand omgevlogen. Ik ben nu al bijna een maand hier! De weken gaan ontzettend snel en ik ben helemaal gesetteld. In de afgelopen weken heb ik iets minder mee gemaakt omdat de ‘luie ik’ weer een beetje terug begint te komen die ’s avonds lekker in bed wil en niet meer perse de deur uit hoeft. Voordelen daarvan is dat ik geld bespaar, ik op tijd mijn bed in kan en ik mij dus hier thuis helemaal op mijn gemak voel en gewoon in m’n kamer kan zijn zonder verdrietig te zijn. Nadelen ervan zijn dat ik minder zie van Londen, maar hoeveel kan je ook zien als je 7 uur klaar bent met werken, minimaal een half uur tot drie kwartier moet reizen voor je ergens iemand kan meeten en rond half 10/10 uur weer thuis wilt zijn.. Naomi en ik zijn een weg aan het vinden om het voor ons allebei zo makkelijk mogelijk bereikbaar te maken zodat we 1 avond doordeweeks gewoon wat kunnen gaan doen ’s avonds, maar dat is nog niet zo makkelijk als het lijkt. Alles wat tussen ons in zit is weer rottig te bereiken met het OV of duurt gewoon een uur omdat je helemaal om moet met het OV. Dat is wel het nadeel van geen fiets, scooter of auto hebben hier. Je moet alles met het OV doen.

In de week van 8-10 ben ik op woensdag ochtend met Naomi naar Oxford Street gegaan omdat ik die ochtend spontaan uit mn broek was gescheurd en dus nodig nieuwe broeken moest hebben (Godzijdank waren we nog thuis). Gelukkig zijn we redelijk dezelfde tijd vrij en willen we allebei ieder moment pakken om er samen op uit te gaan en gelukkig kon ze met me mee. Ookal is het maar een uurtje dat we door de winkels kunnen, we doen het toch, want ja zo werkt dat hier ook gewoon. Je reist een uur om een uur met iemand af te spreken (Zou ik in Nederland dus nooit gedaan hebben). De rest van doordeweeks heb ik lekker thuis doorgebracht. Op vrijdag zijn Naomi en ik naar Earls Court geweest want daar bleek een Nederlandse pub te zitten: Proeflokaal Rembrandt. Het zit gevestigd in The Bolton Pub. Het was er erg rustig helaas voor de te lieve eigenaar. Een Nederlandse man die prima Nederlands sprak, maar in sommige woorden hoorde je zijn Britse accent. We hebben lekker een bittergarnituurtje gegeten en genoten van Nederlandse muziek. Hij heeft ons uitgenodigd voor een Sinterklaas avond die zij organiseren.. daar hou ik nou van.. Lekker een plek om Nederlandse feestdagen te vieren.

Dat weekend ben ik naar 2 musea geweest. Op zaterdag naar Tate Modern met Martina, een Italiaanse au-pair van het schoolplein. We hebben lekker wat gegeten en de hele middag daar rond gelopen. Zondag ben ik met Naomi naar de Imperial War Museum geweest. Heel indrukwekkend!

De afgelopen week heb ik weinig gedaan. Dinsdag avond ben ik met Naomi weer even naar Hudsons in Putney geweest voor een klein hapje en drankje. Donderdag middag hebben we gepicknickt bij de Londen Eye. Er zit achter de Londen Eye een parkje met straatmuzikanten en we hebben daar even 2 uurtjes gechillt.

Vrijdag had ik voor het eerst Sam overdag thuis. Ze zouden in de avond gaan vliegen naar Hong Kong, dus ze hielden hem liever een dagje thuis van Nursery. We hebben lekker samen uitgerust en een film gekeken, zijn uit lunchen gegaan bij de pizzeria en even samen een middagdutje gedaan. De familie zou eigenlijk om half 4 direct vertrekken naar het vliegveld, maar hun vlucht was ineens met 6 uur vertraagd. Ze zijn uiteindelijk pas om 10 uur thuis vertrokken en had het echt met ze te doen. Ook een beetje met mezelf want ik dacht na half 4 lekker vrij te hebben en het huis voor mezelf, maar helaas.. ik moest nu doorwerken tot half 7 (in overleg hoor!) Ik kon vrij krijgen en dan zou Tam stoppen met werken, maar vond dat ook weer onzin want was toch thuis. Zaterdag werd ik heerlijk in stilte wakker, geen gillende kinderen die beneden rond rennen of aan het huilen zijn. Ik ga ze natuurlijk de komende week wel enorm missen, maar ik ga er ook even optimaal van genieten..

DE BIG SURPRISE
Als ik dit typ zit ik nog in Londen maar ik weet wat eraan zit te komen. Maandag 22-10 vlieg ik naar huis en zal ik de herfstvakantie in Nederland doorbrengen. Ik kijk er enorm naar uit weer even thuis te zijn! Als jullie dit lezen ben ik thuis aangekomen. Ik post dit pas als ik thuis ben omdat ik Elies en Dus ga verrassen, die weten van niks. Ik zal tot zaterdag lekker thuis zijn en de andere helft van mn inboedel mee sprokkelen naar Engeland.

22-10
Papa heeft me opgehaald van Schiphol en zijn samen naar huis gereden. Ik ben mega snel naar de buren gerend en papa is naar huis gegaan. Ik had de dag ervoor gevraagd of ze met mij wilde facetimen en Elies was meteen: JAAAA IK WIL FACETIMEN. Die dacht: eindelijk na een maand kan Sabien het aan om te facetimen met ons. Ik was zo enorm benieuwd naar hun gezichten!
Ik ging bij de overburen thuis zitten waar Elies vaak komt en probeerde met hints op de achtergrond te laten weten dat ik bij hun zat, omdat ik wel verwachtte dat Elies dat zou herkennen. Ik liet de kat zien en het kwartje viel nog niet, maar ze zei wel: "Hee, ze lijkt een beetje op Mikkie", maar verder maakte ze er nog niets van. Toen zei ik: "Ja dat is opzicht wel mogelijk, want hier zit Tes". Het kwartje viel nog steeds niet tot dat papa en mama begonnen te lachen en ze het ineens besefte. Heerlijk om haar gezicht zo te zien schrikken.
Deze week ga ik leuke dingen doen met vrienden en mama heeft vrij genomen. Het is aan de ene kant gek om thuis te zijn, maar aan de andere kant ook weer zo normaal. Ik ben benieuwd hoe het gaat zijn om zaterdag weer terug in Londen te komen, maar ik maak me er nu nog geen zorgen om. Ik weet nu waar ik terecht kom en wat er daar op me zit te wachten. Ik ga genieten deze week.

Na de herfstvakantie zal het voor ons allemaal weer wennen zijn. De kinderen zullen een goede jetlag hebben en zullen weer even moeten wennen aan het schoolleven en het overdag met mij moeten doen ipv 24/7 bij papa en mama. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat, maar dat komt allemaal vanzelf weer goed.

Tot snel xxx

Reacties

Reacties

Joyce

Fijne vakantie thuis. Geniet ervan.

Marjoke

Wat een geweldige verrassing voor Elise en Dustin . Dat was vast heel erg lachen met dat face timen haha :) . Geniet lekker van je vakantie hier . Het zal straks best af en toe weer wennen zijn . Maar met een lach ( en af en toe een traan) ga je er weer tegenaan . Zoals je zelf al zegt : Je weet waar je terecht komt en dat is goed en veilig. Heel veel succes en plezier met je au pair avontuur !! xx

Irene

Fijn om even thuis te zijn. Bien!!! Lekker genieten!!!!

Chantal

Wat een leuke verrassing! Geniet van je tijd hier en kijk uit naar je volgende blog!

Sophia

Lekker genieten thuis met elkaar en van je vakantie week!

Myrthe

Leuk om je verhalen te lezen! Geniet van deze week :)

emile

heel leuk gedaan Sabine!

Hanneke

Jij red het wel in de wereld. Maar nu even fijn genieten van thuis.

Barbara

Weer een leuke volle weken heb je ervan gemaakt. Goed om te horen dat je je al goed thuis voelt daar. En wat gaaf hoe je Elise beet hebt genomen. Was dus ff lekker knuffelen met papa, mama, Elise en Dustin. Mop, geniet lekker van het ff thuis zijn. Dikke kus

Kim

??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active