Mijn au pair avontuur in Engeland ♡

Al twee weken hier!!

28-9 t/m 7-10

Ik was vorige blog bij donderdag gebleven, dat was niet helemaal week 1 maar ik wilde graag al een blog posten! Deze blog gaat over de rest van de dagen van week 1 en week 2!

Op vrijdag was het Herta’s laatste dag en ik heb die dag de kinderen alleen naar/van school gebracht en gehaald. Het was best pittig van Isobel heeft nogal een karakter en als ze iets niet wilt, wilt ze het niet en kan je er als ‘nieuweling’ bijna niks tegen doen. Ik kreeg wat tips van 2 au pairs waar ik altijd mee op het school plein sta en dat hielp me wel! Tijdens het lopen naar school was ze sowieso heel aardig tegen me en vroeg ze of ze haar tas zelf moest dragen. Ik zei dat ik het erg lief van haar vond dat ze dat voorstelde, waarom zij zei: “that’s because you’re the new one”. Ja oke, dat wordt dus een uitdaging want over een week ben ik niet meer nieuw!

Vrijdag avond ben ik met 4 Nederlandse meiden naar ‘De Hems’ geweest. Dat is een Nederlandse pub waar je lekker patatje oorlog, kroketten en frikandellen kan eten! Geen Nederlandse muziek helaas, dat was wel leuk geweest.
Zaterdag ben ik overdag spulletjes wezen shoppen bij Hema voor mn nieuwe kamer. ’s Avonds heb ik met een nieuw Nederlands meisje afgesproken en we hebben gezellig wat gedronken.
Zondag had ik eindelijk even een rustdag en heb overdag lekker doorgebracht in huis en series bijgewerkt op Videoland. ’s Avonds was het weer tijd om met Naomi naar Namco Funscape terug te gaan om weer geld uit te geven aan spelletjes. Het was weer iets te laat en ’s ochtends ging de wekker weer om half 7.

Maandag gingen Naomi en ik nadat ik de kinderen naar school had gebracht weer even terug naar Hema omdat ik toch van sommige spulletjes nog wat nodig had. We hebben even op Victoria Station rond gelopen en kwamen per ongeluk bij de Starbucks en Mc Donalds uit. OEPSIE!

De rest van de week heb ik het even lekker rustig gehouden overdag en in de avonden en heb ik mijn bedtijd iedere dag met een kwartiertje geprobeerd te vervroegen. Alles begon behoorlijk in te dalen en ik stond iedere ochtend echt doodmoe op. Alle nieuwe indrukken en het zorgen voor 2 kinderen die aardig wat energie vergen kwam die week behoorlijk binnen. Plus dat ik iedere dag minstens 80 minuten wandel van en naar de school van de kinderen. Het kan zelfs 100 minuten zijn als we in de ochtend niet door Tam naar school worden gebracht met de auto. De blaren staan op mn tenen maar dat zal vanzelf wennen en goed komen (HOOP IK).

Vrijdag ochtend werd ik gebeld door de school van Isobel dat de kleine meid tegen een boom was aangerend en of ik haar kon komen halen.. het eerste wat in me op kwam was: ISO.. HOE DAN?? Maargoed. We hebben de hele middag lekker samen op de bank een filmpje gekeken en natuurlijk samen Sam opgehaald in de middag. (Het gaat overigens prima met haar hoor.. achteraf had ze prima op school kunnen blijven). Die avond hebben Naomi en ik een filmavond gehouden bij mij thuis en Tam en Chris gingen samen een avondje weg.
Toen ik zaterdag ochtend wakker werd lag er een envelopje voor m’n deur met een kaartje en een cadeaubon.. van Tam en Chris omdat ze zo blij waren dat ik zo’n goede eerste week gehad had in mijn eentje. Echt heel erg lief! Het weekend heb ik verder op zaterdagavond met 3 nieuwe meiden in de bioscoop doorgebracht. Naar de nieuwe film: A Star Is Born met Lady Gaga! Hele goede film! Ik kan hem iedereen aanraden. Neem alleen wel een pakje tissues mee!

Zondag was ik met Naomi in Shoreditch. We hebben verschillende marktjes bezocht, een cacao winkel en Sunday Upmarket. Dat is een soort foodhall met echt allerlei verschillende soorten eten. Naomi had gelezen dat daar een poffertjes kraam was dus uiteraard moesten we die even zien (en eten ofcourse)! ’s Avonds moesten we eten maar alle restaurants in de grote steden waren vol of gewoon door alle winkels (voor ons) niet te overzien. We besloten een bus te pakken en gewoon ergens uit te stappen en daar iets te zoeken. We zijn die avond in Putney terecht gekomen en hebben een heel leuk klein restaurantje gevonden: Hudsons. Ik heb lekker mossels gegeten met een intens lekkere cream saus! Een heerlijk weekend al zeg ik het zelf! Naomi en ik gaan proberen iedere zondag iets nieuws te gaan zien van Londen, dus dat is super leuk en gezellig.

En toen was week 2 alweer voorbij. Aan de ene kant is het mega snel gegaan en ben ik blij dat de tijd vliegt, maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat ik hier al langer dan een maand zit en dan is het ‘nog maar’ 2 weken. De kinderen zijn al helemaal gewend aan dat ik er ben en Herta weg is en dat is natuurlijk super fijn, maar het begint nu ook allemaal weer wat normaler te worden voor ze en dat betekent veel gejammer en tegenstribbelen, maar natuurlijk ook veel knuffels en ‘I missed you at school’. Gelukkig zijn er genoeg leuke momenten samen en daar geniet ik het aller meest van. Ik slaap nog steeds veel overdag omdat ik gewoon simpelweg echt doodmoe ben. Ik denk dat het echt vooral komt doordat ik de hele dag continue aan het nadenken en vertalen ben in m’n hoofd als ik moet luisteren en of praten tegen het gezin, in een winkel of op school, maar zoals ik al zei alles went en dat komt op z’n tijd ook zeker goed. Ik ben er tenslotte nog maar 2 weken!

Tot snel!

P.S. Neem ook een kijkje in mijn albums! Ik post daar alle nieuwe foto’s in.

Reacties

Reacties

Luuk Franke

Als ik zo je verhaal lees komt het wel goed Met jou...keep the Good Spirit girl...

Sophia

Hoi Sabine, zo te lezen gaat het helemaal goed komen daar hoor, you can do it!
Echt heel leuk om te lezen hoe het je vergaat!
Geniet van alles én van het geweldige London!!
Dikke kus

Mama

Hey Lieverd, ik ben zo blij dat je in Naomi een leuke vriendin hebt gevonden om samen leuke dingen te doen. je bent een Topper. love you

Karin

Ha, fijn weer wat over je te lezen. Wat een ervaring wordt dat dit jaar, onvergetelijk! Geniet van de kinderen en van je vriendinnen en wat de opvoeding betreft deze tips: consequent blijven en ze met een grapje afleiden, als je een moeilijke situatie aan ziet komen. Liefs Karin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active